Noutăți
Asigurarea succesului: pre-remedierea ca o alternativă valoroasă
Predarea anticipată (pre-teaching) este o strategie de sprijin care le oferă elevilor vulnerabili șansa de a învăța conținutul unei lecții înainte de a fi parcurs cu întreaga clasă. Astfel, ei intră în oră cu mai multă încredere, reușesc să țină pasul și să participe activ, transformând o intervenție remedială într-o abordare preventivă care reduce decalajele și crește motivația.
Conștientizarea fonologică și fonemică
Conștientizarea fonemică este abilitatea de a recunoaște și manipula sunetele din cuvinte. Ea se formează prin jocuri, poezii și lecturi cu rime și reprezintă baza învățării cititului și scrisului.
Educație cu grijă: o clasă sensibilă la traumă și atașament
22-23 noiembrie 2025
Cluj-Napoca
Școli de vară cu scLipici
Prin școlile de vară, ducem mai departe pe perioada vacanței, învățarea cu bucurie.
11 școli de vară cu scLipici din județele Bihor, Sălaj, Suceava, Sibiu, Dâmbovița, Bacău primesc sprijinul celor din jur: de la companii, la donatori, voluntari, ambasorii programului la învățătorii care sunt alături de copiii din medii vulnerabile timp de o săptămână, pe parcursul vacanței de vară.
Cărțile de la 7 la 99 de ani
Deși literația începe propriu-zis în școală, prin însușirea codului limbii, dezvoltarea literației se face mai degrabă în afara școlii, acolo unde copilul are timpul necesar pentru a parcurge ceea ce numim o carte. Acest moment de acasă sau, în orice caz, din afara orelor de curs, trebuie să fie un moment care să-i aducă plăcere, deci alegerea textelor care să stârnească și să susțină interesul copilului este de maximă importanță. Responsabilitatea de a pune în mâinile copiilor cărți bune și de a institui un dialog autentic pe marginea celor citite reprezintă o muncă de echipă: profesori – părinți.
